ام باکس
F
Df1
Df2
احتمال معناداری
۱۲۵/۱۰
۹۹۰/۰
۱۰
۶۱۲/۱۸۱۷۴۹
۴۴۹/۰
با توجه به مقدار F به دست آمده (۹۹۰/۰ ) و احتمال معناداری آن ( ۴۴۹/۰ ) میتوان نتیجه گرفت
داده ها از مفروضه همگنی ماتریس واریانس- کوواریانس تخطی نکرده است.
جدول ۵-۴ : خلاصه آزمون کرویت بارتلت
مجذور خی
درجه آزادی
احتمال معناداری
۶۴۹/۲۲۸
۹
۰۰۱/۰
با توجه به مقدار مجذور خی به دست آمده (۶۴۹/۲۲۸ ) و احتمال معناداری آن ( ۰۰۱/۰ ) میتوان نتیجه گرفت که بین متغیرهای وابسته همبستگی معنادار وجود دارد.
جدول ۶-۴ : خلاصه آزمون برابری واریانس های خطای لیون
مؤلفه ها
F
Df1
Df2
احتمال معناداری
تبحرگرا
۶۴۵/۰
۱
۱۹۵
۴۱۸/۰
اجتناب از تبحر
۴۸۰/۳
۱
۱۹۵
۰۶۴/۰
عملکردگرا
۰۹۷/۰
۱
۱۹۵
۷۵۶/۰
اجتناب از عملکرد
۴۵۰/۳
۱
۱۹۵
۰۶۵/۰
همان طور که در جدول بالا مشاهده می شود، بر اساس نتایج آزمون لیون، مفروضه برابری واریانسهای خطا در مورد هر دو متغیر تأیید می شود.
جدول ۷-۴: خلاصه آزمون های چندمتغیری
اثر
آزمون ها
مقادیر
F
درجه آزادی
درجه آزادی خطا
P
گروه ها
اثر پیلای
۰۱۸/۰
۸۸۹/۰
۴
۱۹۲
۴۷۲/۰
ویلکز لامبدا
۹۸۲/۰
۸۸۹/۰
۴
۱۹۲
۴۷۲/۰
اثر هوتلینگ
۰۱۹/۰
۸۸۹/۰
۴
۱۹۲
۴۷۲/۰
بزرگترین ریشه روی
۰۱۹/۰
۸۸۹/۰
۴
۱۹۲
۴۷۲/۰
با توجه به مقدار آزمون های چندگانه به ویژه ویلکز لامبدا (۹۸۲/۰) و Fمحاسبه شده ( ۸۸۹/۰ ) با درجه آزادی ۱۹۲ و ۴ نمی توان فرض صفر را رد کرد (۴۷۲/۰ = Sig). به عبارت دیگر، تفاوت میانگین نمره های ۴ جهت گیری هدف تبحرگرا، اجتناب از تبحر، عملکردگرا و هدف اجتناب از عملکرد دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با مدرک کارشناسی مرتبط و غیرمرتبط معنادار نیست و نمی توان بر اساس ۴ جهت گیری هدف، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با مدرک کارشناسی مرتبط و غیرمرتبط را از هم تفکیک کرد. بنابرین، شواهد برای پذیرش فرضیه اول کافی نیست.
فرضیه دوم : بین باورهای انگیزشی (۳ مؤلفه خودکارآمدی، ارزشگذاری درونی و اضطراب
امتحان) دانشجویان دوره کارشناسی ارشد روانشناسی با مدرک کارشناسی مرتبط و نامرتبط
تفاوت دارد.
جدول ۸-۴: عوامل بین آزمودنی ها
گروه ها
تعداد
مدرک مرتبط
۹۹
مدرک نامرتبط
۹۹
جدول ۹-۴ : خلاصه آزمون برابری ماتریس کوواریانس باکس
ام باکس
F
Df1
Df2
احتمال معناداری
۹۶۲/۱۱
۹۶۱/۱
۶
۷۹۲/۲۷۸۳۳۴
۰۶۷/۰
با توجه به مقدار F به دست آمده (۹۶۱/۱ ) و احتمال معناداری آن ( ۰۶۷/۰ ) می توان نتیجه گرفت داده ها از مفروضه همگنی ماتریس واریانس- کوواریانس تخطی نکرده است.
جدول ۱۰-۴ : خلاصه آزمون کرویت بارتلت
مجذور خی
درجه آزادی
احتمال معناداری
۹۶۲/۱۱
۵
۰۰۱/۰
با توجه به مقدار مجذور خی به دست آمده(۹۶۲/۱۱ ) و احتمال معناداری آن ( ۰۰۱/۰ ) می توان نتیجه گرفت که بین متغیرهای وابسته همبستگی معنادار وجود دارد.
جدول ۱۱-۴ : خلاصه آزمون برابری واریانس های خطای لیون
مؤلفه ها
F
Df1
Df2
احتمال معناداری
خودکارآمدی
۰۶۸/۰
۱
۱۹۶
۷۹۴/۰
ارزش گذاری درونی
۶۵۴/۱
۱
۱۹۶
۲۰۰/۰
اضطراب امتحان
۷۴۹/۳
۱
۱۹۶
۰۵۴/۰
-
- Garsia ↑
-
- Harackiewicz ↑
-
- Saif ↑
-
- M.A psychology students ↑
-
- Related ↑
-
- Un-Related ↑
-
- Braten & Stromso ↑
-
- Akin ↑
-
- Reber ↑
-
- Ladine ↑
-
- Instinct ↑
-
- Drive ↑
-
- Habit ↑
-
- Murayama ↑
-
- Reeve ↑
-
- Lock &Latham ↑
-
- Reeve ↑
-
- Kaplan ↑
-
- Flum ↑
-
- Midgley ↑
-
- Middleton ↑
-
- Atkinson ↑
-
- McClelland ↑
-
- Wigfield ↑
-
- Eccles ↑
-
- Performance goals ↑
-
- Mastery goals ↑
-
- adaptive ↑
-
- maladaptive ↑
-
- Task-involvement ↑
-
- Ego-involvement ↑
-
- Task-based ↑
-
- Self-based ↑
-
- Other-based ↑
-
- Anderman ↑
-
- Smitt ↑
-
- Church ↑
-
- Colquitt ↑
-
- Simmering ↑
-
- Keys, T ↑
-
- Urdan ↑
-
- Yu, S. L ↑
-
- Cole ↑
-
- Logan ↑
-
- Walker ↑
-
- Corsini ↑
-
- Hergenhahn ↑
-
- Olson ↑
-
- Weinstein ↑
-
- Brooks ↑
-
- Caprara ↑
-
- Fida ↑
-
- Vecchione ↑
-
- Del Bove ↑
-
- Vecchio ↑
-
- Barbaranelli ↑
-
- Butler & win ↑
-
- Boekaerts ↑
-
- Cole ↑
-
- Martinez-pons ↑
-
- Aeccles ↑
-
- Winsler ↑
-
- Gill ↑
-
- Raffaeli ↑
-
- Adaptive attributional pattern ↑
-
- Perceived competence ↑
-
- Kesici ↑
-
- Erdogan ↑
-
- Bloom ↑
-
- Task specific ↑
-
- Entwistle ↑
-
- tait ↑
-
- McCune ↑
-
- Newstead ↑
-
- Behrens ↑
-
- Shun ↑
-
- Yoyan ↑
-
- Okun ↑
-
- Fairholme ↑
-
- Karoly ↑
-
- Ruehlman ↑
-
- Newton ↑
-
- Gutman ↑
-
- Painter ↑
-
- Kitsantas ↑
-
- Gregory ↑
-
- Simones ↑